söndag 28 februari 2010

oatmeal

Sitter framför datorn och intar mitt kvällsmål. Havregrynsgröt med skivad banan & mjölk. Självklart kan jag ibland ha sylt på gröten, då använder jag gärna 2 tsk av BOB's lättsockrade jordgubbssylt. Men ombyte förnöjer och med banan får man ändå det där lite söta som man gärna vill ha på gröten.

Jag tycker att saker och ting går åt rätt håll, om jag fortsätter såhär tillsammans med träning så kanske jag kan vara nere i 60 kg redan till badsäsongen. Det vore ju nånting.

Igår var Linnéa här, så jag unnade mig något lite extra. vi började med kyckling/tomatpaj, till de hade vi sallad som bestod av gurka, tomat, paprika, grönsallad och riven morot och saften av en limefrukt. Till de drack vi bubbelvatten.
Det vart över av pajen så nu har jag 6 goda matlådor i frysen, släng bara på lite sallad så är det packat och klart.

Sedan bänkade vi oss framför melodifestivalen med efterrätt. Frukt (1 äpple, 1 päron, 2 mandarin, 1 banan och mangobitar) med riven 70%-ig choklad (3 bitar) i ugn, till de hade vi lättsockrad vaniljyoghurt och light cola.
Festlig kväll!

Rätt många bra bidrag i år tycker jag, har i och för sig bara sett första och sista deltävlingen men har gillat flera stycken. Salem, Neo, Pernilla W, Peter Jöback, Lovestoned mfl.

Imorgon ska jag ut på vik mellan 9-14.30, sen ska jag in till Köpingen på några ärenden. Hämta ut min klocka, fixa multikort på VP och kika i några butiker.

Ha det fint och imorgon är början på en ny härlig månad!

2 kommentarer:

  1. Säg till när du ska med mig till gymmet då;) Jag ska bara bli fri från förkylningen först:P

    SvaraRadera
  2. Struntade i VP, ville inte gå dit i regnrusket! =( men ska ordna det på onsdag tänkte jag. Sen får du gärna visa mig runt i gymet, och visa maskinerna ^^

    SvaraRadera