fredag 26 februari 2010

Fixardag!

Imorse vaknade jag 20 minuter innan jag skulle traska iväg till bussen. Otroligt nog hann jag ändå äta frukost och rensa kattlådan. Hade tjuo minuters väntetid i mönsterås så jag satt och läste lite kurslitteratur.
Hemma hade jag lyckligt uppmärksammat att termometern stod på + 2 grader så jag tog min lite tunnare vinterjacka och mina nyinköpta converse (från thailand, gräddvita).
Hade nog klarat mig bättre med en regnponcho och gummistövlar. Det töade något fruktansvärt, och all snö som lagt sig på taken droppade nu ner likt niagarafallen på sina håll. Men solen sken och det kändes vårigt i luften så jag log ändå, och kände mig lycklig.

Väl hemma blev jag upplockad vid matöppet och vi åkte till mönsterås för lite mathandling och ärenden. Sedan packade vi bilen full med kartonger och annat skit och åkte och slängde det. Därefter bar det av till Svärmor med saker vi lånade Hagges kalas.

Resten av dagen tillbringade vi med att städa, tvätta, sätta upp nyckelskåp och laga tacos. Nu är vi nyduschade och redo att lägga oss i den nybäddade sängen...

FÖR NU ÄR DET FREDAGSMYS!
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar