onsdag 17 februari 2010

Information

Jag har ett tag tänkt lägga ut lite frågor/svar om mig, men inte orkat samla ihop den sortens kreativa energi för att tänka ut både frågor och svar. Men så snubblade jag över den här i min Kära Vän Hannas blogg:


Så istället för att plugga gör jag detta, och lägger in lite härliga sommarbilder. Sen ska jag äta middag.

Bästa promenad: Att ta Ronja i koppel och gå en lång lång promenad längs med vattnet här i Timmernabben. En timme går så fort, speciellt sommardagar!

Favoritgata: Holländargatan, där känner jag mig trygg och älskad.

Favoritdrink: Cosmopolitan, lätt.

Äter lyxmiddag på: Grillat ute i gröngräset med ett glas gott vin.

Bästa mikromaten: Jennys koldolmar, Familjen Dafgårds (a)

Fikar gärna på: Kullzénska caféet

Bästa lunchställe: Akademikrogen, 55 kr för en nycelhålsmärkt måltid + sallad.

Bästa brunchen: Kallskänkan

Bästa kaffet: Wiener Melange

Bästa konsertlokalen: Utomhus.



Bästa baren: Har ingen favoritbar.

Här bjuder jag mamma på middag: Bakfickan i Borlänge, eller Zorbas i Kalmar.

Här bjuder jag pappa på middag: Ica maxi's fastfood, han skulle få så många korvar han ville :P

En bra gå bort-present: En flaska vin eller något gott, som en chokladask.

Favoritlyxartikel: Nya, dyra underklädersset.

Läser just nu: förutom skolböcker? När jag har tid försöker jag plöja mig igenom Dan Browns böcker.

Läser helst: Harry Potter, bättre verklighetsflykt finns nog inte.

Favoritråvara: Kyckling.

Favoritfärg: olika från dag till dag tycker jag, men pastell och klara somriga färger.

Favoritmärke: i don't do labels.

Favoritskor: Converse, kan vara snyggt till mycket.



Klädkonto per månad: 0:-

Dricksprocent: Beror på hur bra servicen är.

Modeförebild: Alltså ärligt talat så är jag inte alls insatt i mode och märken.

Motionerar: Spinning.

Mest överskattade affär: Gina Tricot och H&M

Det dyraste jag har köpt: Måste vara thailandsresan

Favoritprodukt på Systemet: Ecologica - rödvin.

Favoritprodukt på Apoteket: Mitt Val kvinna (vitaminer).

Bästa fyllekäket: Kebabtallrik från Cafe Corner i Kalmar, eller Vegetariana på CG i Borlänge.

Lyssnar på: Rock...

Bästa förfestmusiken: Min partyplaylist på Spotify! 90tals musik ^^

Senast gnolade: "en elefant balanserade på en litenliten spindeltrååååd...."

Senast köpta skivan/-låten: Det var sjukt längesedan jag köpte något sådant. Kanske skivan jag köpte i paris 08 var den senaste.

Mitt sämsta köp någonsin: lösögonfransar.



Dansar helst till: dansband

Senaste impulsköp: har inte råd med impulsköp

Senaste fyndet: begagnade skolböcker! Sparade säkert 2000 kronor.

Senaste secondhandfyndet: hum..

Fulaste klädfärg: Finns inget som heter fulaste.

I dvd-spelaren/datorn: Sex and the city, säsong 4.

Användbar pryl: Ryggsäck <3



Mode jag aldrig vill se igen: magtröjor!!

Värsta huvudbonaden: skärmar

Bästa huvudbonaden: Mössa!

Favoritaccessoar: Klockor

Bil/Transportmedel: Buss kortare sträckor, tåg längre.

Återvinner: Papperinsamling, ibland.

Hejar på/håller på: GODHETEN!

Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: Sover.

1 kommentar: