fredag 5 februari 2010

Vad göra?

Var uppe med tuppen imorse. Tänkte att jag skulle vara ready to go ifall de skulle ringa och behöva en vikarie idag. Så jag hade satt klockan på 7 imorse. Så jag gick upp och fixade håret, tvättade av mig, klädde på mig och drack min shake. Sedan tog jag busstiderna (som jag skrivit ned) och slog mig ner i soffan framför tv:n och väntade. Men när klockan var 8.30 förstod jag att det antagligen inte behövdes någon vikarie idag, synd de. Jag som var inställd på att tjäna någon hundring.

Nu sitter jag uttråkad och kollar på "livräddarna på Bondi beach".
Skulle inte vara helt fel att åka till Australien just nu, sola och bada, turista lite och åka ut i vildmarken. Kanske man stöter på en känguru. Tusan också nu hängde tv:n upp sig. Vi har trådlös tv via Telia inne i vardagsrummet och sedan vi möblerade om har det inte riktigt fungerat. Misstänker att mottagarna inte får kontakt med varandra lika bra längre...

Jag är uttråkad men det finns inte så mycket att göra, det är - 15 grader ute. Och när till och med katten kommer in med frost i pälsen är man inte så pigg på att gå ut. Fast i och för sig lyser solen och himlen är blå. Man får väl klä på sig ordentligt. Hade varit härligt att spänna fast skidorna och ta en skidtur i spåret. Men mina skidor står uppe i Dalarna hos mamma och pappa, där gör dem ju ingen nytta!
Här hemma finns inte heller något att göra. Garderoben tog jag tag i för 2 dagar sedan.

Vad göra?
Vad göra?
Vad göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar