måndag 8 februari 2010

jobben ramlar in

Blev väckt klockan 7 av att vikarieansvarig inom barn och utbildning ringde och undrade ifall jag kunde hoppa in på vik, 8-14.45
Jag tackade ja, och Hagge körde mig. För att vara allra första gången jag vikarierar och att jag endast går andra terminen på lärarutbildningen tycker jag att det gick hyffsat bra. Några gånger till så jag hinner komma underfund med min egen lärarroll så blir det skitbra. Känns ju lite konstigt att hålla hov framför en klass och skriva på tavlan när man är så van att vara en utav eleverna. Men träning ger färdighet sägs det ju, så när jag kommit in i det kommer jag bli en sjujäkla lärare. Jag måste lära mig att säga ifrån bättre, var nog lite för snäll idag.

Imorgon ska jag först till skolan mellan 9-11. Sedan har jag ännu ett vik, kl 13-18.

Nu börjar kosingen rulla in. Då kanske jag snart kan betala av min skuld till HaggeBagge Päronskalle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar