måndag 15 februari 2010

fas 2

I torsdags påbörjade jag fas 1 i Cambridge. Då lade jag till 75-100 g protein och grönsaker. Idag påbörjade jag fas 2, vilket betyder att jag byter ut en påse cambridge mot en riktig måltid. I varje måltid ska lite kolhydrater, protein, fett och massa grönsaker finnas med. Det är lite tomt i kylskåp och frys nu när jag inte ätit riktig mat på 2 veckor. Men man tager vad man haver, så det blev 1 hamburgare m bröd (protein&kolhydrat), och sallad: riven morot, gurka, tomat med lite keso och till det ett glas mjölk. Inom fas 2 ska man även äta en frukt om dagen. Det tackar man inte nej till så idag mumsade jag i mig ett äpple, sen fick jag ont i magen. Dessutom fortsätter vågen att gå neråt, nu ligger jag på 64,8.

Idag har jag varit på seminarium, om religion och andlighet i skola/undervisning.
Sedan fördrev jag och Maria tiden med några timmar på stan innan det var dags för henne att åter fara tillbaka till Borlänge.
Lite avundsjuk var jag på att jag inte kunde följa med, hade gärna velat åka hem och bli ompysslad av mamma och pappa. Jag saknar min mamma, pappa och syster hela tiden, tänk om man ändå kunde krympa avståndet mellan Timmernabben och Borlänge med ca 50 mil.
Maria har varit och besökt mig här i nabben då vi hade vårt årliga sexparty i lördags. Det var riktigt trevligt, allt som allt var vi 9 glada brudar. Maten som jag & Maria förberett en hel dag vart en succé, alla tog mat två gånger och tyckte att det smakade suveränt. Trots att det var väldigt starkt, hehe.

På torsdag är det tenta, och jag har inte börjat plugga ännu. Men tisdag ska plugga källor och på onsdag ska jag plugga geografi. Så ordnar det sig nog.

Förresten fick jag hem klänningen från efashion.se idag. Inte riktigt lika fin som på bilden, men den var skrynklig så jag ska låta den hänga ut sig lite så får vi se. Skulle även behöva sy in den under brösten och korta av axelbanden. Antingen ljuger dem eller så är det en stor stl 36!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar