fredag 26 mars 2010

Posten

Jag älskar att få post, speciellt brev & vykort och andra roliga saker som tidningar jag prenumererar på, inbjudningskort till kalas och saker som jag beställt.
Något jag däremot inte gillar är när post försvinner. Det har hänt att julkort aldrig kommit fram, lika så födelsedagskort med 500 kronor i, räkningar, kallelser till sjukhuset osv.

Det är inte jättekul när det kommer en påminnelse eller när man får en faktura på 100kronor för missat besök.

Idag fick jag nog och ringde lokala postkontoret i Mönsterås, jag fick prata med brevbäraren i fråga, och hon visste mycket väl vem min postlåda var. Det jag berättade tyckte hon lät jättekonstigt, men hon hade ingen förklaring till varför min post försvunnit. Jag sa att jag inte anklagade henne, men bad henne att hålla ögonen öppna.. på vad vet jag inte riktigt! Vi kanske har en posttjuv, men vad för glädje skänker ett julkort från min farmor denne någon?? LÅT BLI MIN POST!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar