lördag 27 mars 2010

Nabbens fisk och rökeri

Tidigare idag ringde jag till chefen på Nabbens fisk och rökeri för att höra ifall dem var klara med planeringen inför högsäsongen 2010. Det var dem och dem hade ett glädjande besked, jag har fått sommarjobb hos dem. Jag ska jobba i butiken.

Schemat får jag i slutet av April, och då vet jag också om det är i Timmernabben eller Kalmar som jag ska jobba. Helst hade jag velat jobba mest i Timmernabben, och ibland i Kalmar. Spelar i och för sig ingen större roll vart jag hamnar, men om jag jobbar fullt i Kalmar så måste jag fortsätta att slänga ut 700:- i månaden på busskort. Dessutom kommer jag att få sitta och stinka fisk på bussen från Kalmar-Nabben.

Nu vet jag att jag kommer att ha inkomst i sommar, och detta är ännu ett skäl att åka till Thailand. Nu vet jag med säkerhet att jag kommer att ha råd att åka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar