söndag 7 mars 2010

Då var ännu en härlig helg till ända och imorgon startar en härlig ny vecka. Är det inte konstigt hurdana vi människor är? Vi sliter och jobbar i fem dagar medans vi längtar till helgen, helgen kommer och helgen går och där står vi igen på måndagen redo för att gå igenom samma sak igen. Dag ut och dag in, ibland faller vi från våra mönster, tillexempel vid semester, utlandsresor, ledighet med barn... våra liv ser i grund och botten likadant ut livet igenom. Ibland förstår jag inte hur vi står ut, men innerst inne kanske vi egentligen finner trygghet i det invanda mönstret.

Den här helgen har väl i stort spenderats med Linnéa. I fredags var jag hem till henne och fick god mat, lövbiff och pastasallad. Därefter provade vi kläder tills vi hade 2 alternativ var att välja mellan. Vi drack ett glas vin och snackade.
På lördagen träffades vi hos mig och fixade hår, smink och kläder. Linnéa hade en svart spännande klänning, och jag hade en lila kjol tillsammans med ett vitt linne. Båda hade plattångat hår med volym och markerade ögon.

Vi promenerade till korsvirkes där vi tog ett glas vin, 25 kr.
Bussen som var abonnerad för oss nabbefolk kom och vi åkte till Kalmar, och sandra.
Det bjöds på välkomstdrink, förrätt (räkcoctail) varmrätt(weinersnitzel, rödvinsås, klyftpotatis och sallad) och tillsist efterrätt(kaffe och mumsmums).

Sen vart de lite dans, både till tonix svängiga toner och även lite discodans.

Kände dock att jag vart trött riktigt tidigt på kvällen. Men ändå så somnade jag inte förens fyra, fast jag var hemma runt tre.

Idag skulle jag och Linnéa ha varit och gymmat, men min förkylning ville inte riktigt de. Så jag avstod och skjuter upp de till imorgon. Antingen på förmiddagen om jag inte får jobba, annars eftermiddagen. De visar sig!

Nu sitter och slappar framför tv:n, ska strax krypa ner i söngen och sussa sött!

CIAO!

1 kommentar:

  1. Hej lilla jonna! :) Vad kul att höra ifrån dig! Saknar faktiskt din röst och ditt dalmål eller vad man ska säga "Var jag hem till henne" haha, så underbar! Ja förresten, den baseras på en bok, vad du läst den? Kram!

    SvaraRadera