torsdag 25 mars 2010

I'm thinking Thailand!

Idag har jag:

gått upp tidigt, haft muntlig gruppredovisning, ätit sushilunch, handlat ljus för 281kr, köpt fjädrar, rensat stenar från stearin, gjort om ljusdekorationen på vardagsrumsbordet, bytt gardiner, haft vardagsrumsdörren öppen, ätit 2 st våfflor, plockat björkris, pyntat björkris med fjädrar både inne och ute!


Jag och Älsklingen har nu bestämt oss för att vi ska åka till Thailand under vintern 2011, alltså om ett år cirkus. Vi tänker oss jan/feb.
Vi är båda två fullt överens om att vi ska tillbringa en vecka i underbara Aonang. Det är till och med såpass att vi skulle kunna tänka oss samma hotell som i vintras, nämnligen Orchid Resort (tror minsann vi funnit oss ett smultronställe).
Den andra veckan har vi lite olika idéer om. Herr Hagman vill tillbringa den på Phi Phi islands, medans jag vill åka till Koh Samui (= Kossa-Mu). Men eftersom jag har varit på Phi Phi (i 2 timmar) och tyckte att det var en charmig ö, men världens godaste fruitshake-stånd så har jag gått med på att vi kollar på lite alternativ på Phi Phi. Finns det fina, inte alltför dyra hotell så blir det Phi Phi, annars blir det Koh Samui (Kossa-Mu).

Jag längtar redan, men tänk va, om ett år har jag besökt mitt älskade Thailand två utav MÅNGA, MÅNGA gånger.

Sverige är min man, men Thailand är min älskare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar