måndag 15 mars 2010

klippa och klistra

Här nedan kan ni se min "arbetsvecka"

Måndag - jobb
Tisdag - skola + grupparbete
Onsdag - jobb + deadline för enskilda arbetet
Torsdag - eventuellt jobb, annars grupparbete
Fredag - skola

Helgen har jag inte planerat ännu, men det är bara måndag, så de hinner göras ännu. Om inte annat så ser jag fram emot en slapp helg, härliga sovmornar, långpromenader och gott sällskap.

På onsdag är det inlämning av det enskilda arbetet, ett arbete som jag ännu inte har påbörjat, bör tilläggas. Men det verkar inte vara så klurigt. Jag skall diskutera kring "Vilka vägar finns för den som vill påverka ett lokalt politiskt beslut?", diskussionen skall vara ca 1-2 sidor lång, och jag skall diskutera mina egna reflektioner utifrån litteraturen som jag har läst (som jag INTE har läst). Dessutom ska jag diskutera kring hur jag kan få in detta i undervisningen.

Jag tänkte använda mig av registret i boken, skumma igenom vissa delar i boken medans jag skriver texten.. voila! Arbetet klart. Jag har ju Tisdag em, och lite av onsdag em på mig. Arbetet ska in 18!

Jag har kommit på att jag vill ändra lite i mina studier. Jag vill inte läsa mot grundskolans tidigare år. Efter att ha spenderat tid ute i verksamhet har jag kommit på att jag vill jobba med förskoleklass + fritidsverksamhet. Jag läser endast min andra termin, så det borde inte vara helt omöjligt att byta. Får boka in en tid med LP.

Övrigt?

Min viktnedgång fortsätter, imorse stod vågen på 62,8.
Det är bara 18 dagar kvar tills jag och min älskling befinner oss hemma hos mamma, pappa och syrran.
Jag är trött på snön och plockar snart fram mina vårjackor i ren protest!
Jag fortsätter att drömma nätterna igenom, och vaknar upp svettig och slutkörd.
Snart, snart kommer min första lön från kommunen.
Det är den 15 mars och jag har fortfarande pengar kvar på kontot.
Jag saknar skolavslutningarna som vi hade när vi gick på Kvarnsvedens skola.



På bilden var jag lycklig, 12 år av studier äntligen över. Nu sitter jag här med ytterliggare 2,5 år kvar att se fram emot. För att inte tala om 3.5 år av skuld som jag kommer att få betala av under resten av mitt liv!

Tack och hej, leverpastej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar