tisdag 9 mars 2010

naked, exposed.. eh, rädd!

Idag har det varit skoldag för fröken Hennerfors. Jag vaknade som vanligt ca 25 minuter innan mitt larm skall börja tjuta av att katten Garmin för oljud omkring sig. Det gick lättare än vanligt att få ut honom ur sovrummet, och så hinner jag precis somna om innan jag skall gå upp. Självklart trycker jag bort larmet, och som vanligt vaknar jag ca en halvtimme innan jag skall skynda till bussen.

I skolan var det föreläsning mellan 9-12, sen åt jag lunch med min grupp innan vi promenerade bort till pingstkyrkan där vi hade ett möte med kyrkans ungdomspastor inbokat. Vi fick en rundtur i kyrkan, och jag kände igen vissa saker från vår egen pingstkyrka hemma i Kvarnsveden. Mina morföräldrar är aktiva inom pingströrelsen i Kvarnsveden och jag har tillbringat många måndagskvällar med att gå på deras pysselstund i min barndom. Idag fick jag veta att Pingstkyrkan därhemma är såld, något som har varit ledsamt för min käre morfar eftersom han var med och byggde upp pingstkyrkan. I alla fall så höll vi våran intervju med pastorn, och fick en hel del intressanta svar. En del känner jag igen, och en del kom som en smärre chock.

Efter intervjun var det dags att åka hem. Och jag kan ju inte annat än att konstatera att KLT är sådana stjärnor (hoppas att ni hör hur varje ord dryper av ironi!) ...ersättningsbuss till blomstermåla, buss från blomstermåla till mönsterås, 15 min väntetid i mönsterås och sedan fick jag kliva på bussen som skulle ta mig till timmernabben.

Har pratat med vikarieansvarig också, och jag skall jobba imorgon och nästa onsdag.
Hoppas att det är en snäll klass jag skall vara i imorgon, då jag låter som om jag svalt ett sandpapper.

Farmor min fyller år idag också, hela 68 år fyller hon. Har ringt och grattat födelsedagsbarnet. Hon är minsann populär, dem har haft öppet hus och gästerna har avlöst varandra hela dagen.

Nehej, vart ett långt inlägg. Ska ta mig ett kvällsmål nu tänkte jag.

Ha en fin kväll <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar