lördag 30 januari 2010

Supernatural

Tänk att ha övernaturliga förmågor. Tillexpempel som Cullens i The Twilightsaga, Edward som kan läsa tankar, Jasper som kan ändra sinnesstämningen i ett rum och Alice som kan se in i framtiden. Tankarna på vad som skulle vara den ultimata förmågan för mig har jag funderat på länge, långt innan Twilight kom ut i bok.

Och i veckan kom jag på vilken övernaturlig förmåga jag skulle vilja besitta!
Tänk dig att du blundar riktigt hårt, tänker på en plats du vill vara på t.ex. Borlänge, Kalmar, Stockholm, Thailand, Paris... och så POFF befinner du dig på den platsen. Tänk vad pengar man skulle spara in på busskort, tåg/flygbiljetter och bensinpengar. Dessutom skulle jag inte behöva ha sådan hemlängtan vart jag än befinner mig. Mamma och pappa skulle bara vara en blinkning bort. Likaså en dag på stranden, eller en shoppingdag i NY!

Vilken övernaturlig fråga skulle ni vilja ha?

1 kommentar: