söndag 3 januari 2010

Min jul

Eftermiddag 22 december var det dags att resa igen, denna gången med tåg mot Borlänge. Efter mycket om och men och tågkrångel hit och dit som ledde till en försening på 2 timmar anlände jag till Borlänge station.

På julaftons morgon vaknade jag klockan 7, gick ner och duschade och fixade iordning mig och väckte sedan resten av familjen. Klockan tio träffade jag och min syster upp Maria i forum där vi som traditionen bjuder tittade på bio, årets julbio var Madagaskar 3. Sedan utbytte jag och Maria julklappar.

Därefter begav vi oss hemåt, där jag skulle hjälpa till med matlagning. Klockan halv tre åkte jag och pappa och hämtade mormor och morfar. Vi kollade på Kalle Anka och precis som vanligt sov pappa, sanna och morfar.

Mammas släkt kom och åt julmiddag och vi öppnade mormor och morfars paket och dem öppnade våra.

Sedan vart det paketöppning med familjen senare på kvällen.

25e december var det dags för farmor, rudmar, sussie, peter och carlssons att fira jul.

Dem kom klockan 16.00 och då var det dags att inta julbord nr 2. Lika gott som alltid.
Efter maten öppnades ännu mer klappar och sedan blev det godis, fika och korsordslösning. Kusinerna Sara och Daniel lämnade oss för en fylla ute på stan, medans jag kände mig gammal och sparade mig till nyår.

Allt som allt var det 2 dagars mysigt julfriande och fina julklappar, tackar.

CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar