fredag 29 januari 2010

Fullspäckad dag

Åh, jag bara älskar dagar som denna. När de ena avlöser det andra. Min dag började klockan nio, en halvtimma senare gick jag upp för att ta itu med disken. Därefter hoppade jag in i duschen, och precis när jag var torkad och påklädd kom lilla söta Ella på besök. Vi var barnvakt åt lillan i en timma eller så. När Jonna varit och hämtat Ella så packade jag, hagge och kim in oss i bilen och därefter bar det av till Kalmar town. Jag hoppade av vid Lnu (skolan) och skrev ut lite CV och personliga brev, jag kopierade slutbetyg från GY och gick därefter till Lärarexpeditionen för att få intyg på att jag verkligen läser Lärarprogrammet. Så nu är ansökningarna till barnomsorgen klara, och sommarvikariatansökningarna till äldreomsorgen klara, bara att läggas på lådan. När jag var klar på skolan gick jag till stan, lämnade in ansökning på en skoaffär som söker deltidsanställda. Hagge och Kim hade gått till Zorba's för att äta, så jag gick dit och mötte upp dem och åt en god buffé. Det bästa med Zorba's är deras tzatsiki och vitlöksbröd <3


Vi avrundade med att åka till maxi där jag handlade ingredienser till min och Hagges thaihelg.


Väl hemma hann vi varva ner en liten stund innan vi fixade iordning oss och blev upphämtade av Martin och Åsa, vi fyra åkte till Oknö på tacobuffé, mumsigt värre. Och det slutade med att vi åkte och kollade på hus och planerade in en ny bowlingkväll.


Nu är Hagge på jobbet och jag har precis dammat, dammsugit och torkat golvet till ljuva, svängiga toner av Chuck Berry!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar