söndag 31 januari 2010

Cambridge

Idag var jag på möte med en leg. dietist och Cambridgekonsulent här i Mönsterås/Oskarshamn. Jag hade en timmas konsultation där vi tog mått, vikt, längd, bmi, kroppsfett osv. Hon gick noga igenom vad det innebar att gå på Cambridgediet. Hon tog upp både för och nackdelar, och sa även att det svåraste var inte att gå ner i vikt utan att sedan hålla vikten. Men att hon även kommer att finnas som stöd efter avslutad kur, Cambrigde har arbetat fram ett "Hålla-vikten-program" som man också får med sig sedan man avslutat sin kur.

Vi kom överens om att jag skulle börja med 1 veckas ren kur, dvs 3 Cambridgemåltider/dag.
Om en vecka, alltså söndag den 7 februari ska jag på ett nytt möte där vi bestämmer om jag skall fortsätta en vecka till på ren kur, eller om jag ska börja med kombinerad kur. Kombinerad kur kan tillexpemel vara att jag äter frukost (lite yoghurt/fil) och endast äter 2 Cambridgemåltider.

Vi har satt upp två mål.

Mål 1: 1 Juni ska jag ligga på 65 kilo, och sedan hålla den vikten fram tills hösten.

Till hösten påbörjar jag etapp 2, alltså en ny kur.

Mål 2: Till nyår 2010 ska jag ligga på 58 eller max 60 kg. Och sedan behålla och jobba för att ligga kvar på den vikten tillsammans med sunda kostvanor och träning.


Nuvarande:
Vikt: 70 (ska ner minst tio kilo)
BMI: 27.5 (ska max ligga på 25 för mig)
Fettprocent: 35.3% (ska ligga mellan 21-33% för mig)


Så jag har lite att jobba efter. Men det känns bra. Konsulenten skall finnas tillgänglig dagar,kvällar och helger och jag skall alltid höra av mig om jag undrar över något.

Imorgon 1 februari 2010 kör jag igång med en ny livsstil. Cambridge kombinerar både viktminskning med mental träning (kost- och näringslära genom medventenhet) alltså en vilja att vilja förändra.

OPTIMIST, JAVISST!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar