måndag 11 januari 2010

purple fever!

Något som jag har märkt är att väldigt många av mina vänner har fastnat för färgen LILA. Det började med Lindah som blev som tokig i lila och ville ha allt i lila, sin lägenhet, kläderna, ja allt. Sedan var det Julie som efter att ha sett min lila nyårsklänning -09 nästan letade ihjäl sig efter en lila nyårsklänning 2010. Och nu också Sann som inreder sin lägenhet i buddhas och lila.
Jag kan inte annat än hålla med, lila är en fantastisk färg, jag gillar speicellt den mörk lila nyansen.

Annars då? Skolan har kört igång, vi är i full fart att förbereda oss inför dem 2 avslutande redovisningarna för den här kursen. Sedan kör vi igång med ny kurs, jag startar grundläggande samhällskunskap för grundskolans tidigare år ;) spännande!

I fredag åkte jag och Martin och kollade soffa på Ålems Möbelhus och hittade en soffa som vi båda blev smått förälskade i. Vi åkte hem och mätte och insåg till vår lycka att vi skulle få plats, ringde möbelhuset och beställde hem soffan till måndagen. Därefter begav vi oss till Ikea där vi inhandlade 2 tv-bänkar, ett vitrinskåp och taklampa plus lite smått och gott såklart, hehe.

Idag har vi satt ihop hela vardagsrummet och det blev underbart bra.
(bilder kommer snartsnart)

Nu är jag superduperjättehungrig :S


CIAO!

2 kommentarer: