onsdag 20 januari 2010

plocka-ihop-risotto!

Slängde precis ihop en risotto utav vad som fanns i kyl, frys och skafferi.

Avoriris
franskaörter dressing (sån påse som man blandar vatten, olja och kryddblandningen)
blomkål
broccoli
gröna ärtor
laxfilé
hönsbuljong
och en beef fond
toppat med lite creme fraiche

Det blev förvånansvärt gott!

Idag var det skola igen. I pausen stötte jag ihop med några utav mina gamla klasskamrater. Åh så härligt att se välkända ansikten. Det visade sig att en gammal klasskamrat kände en utav mina nya kurskamrater så hon ringde dit henne och tvingade henne att ta hand om mig. Turligt nog så stämde personkemin bra och nu umgås jag med två tjejer som läser samma kurs som mig. Jag är så glad att detta hände idag, för på fredag ska vi jobba i grupper, och nu har jag hittat min grupp :D Det är värt en glad gubbe, även om jag försöker undvika dem i bloggen.

Hade tänkt plugga, men det sitter fyra grabbar i mitt vardagrum som spelar Fifa och skriker som om de vore på liv och död... Får försöka kika på skolarbetet när dem gått hem. Imorgon ska jag och Linnéa ta en pluggdag och försöka förbereda inför lördagen.

Nehej, dags att ta tag i att beställa kurslitteratur, pengaångset!

CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar