måndag 30 november 2009

1 Advent

Som ni kanske vet, eller inte, så har Hagge varit på kryssning till Helsingfors den här helgen.
Och eftersom det betyder att jag skulle bli ensam så passade jag på att bjuda hem lite vänner.

Så lördagen startades med ett intensivt boxpass med Linnéa. Åkte sedan hem och städade, åt och duschade. Sedan låg jag i sängen och kollade på film ett tag.
Vid 18tiden kom det tre glada tjejer och vi stack till Algots för att handla mat. Mycket mat ville vi ha, och snabbt skulle det gå. De blev färdigpotatisgratäng, bara att skjutsa in i ugnen. Grillad kyckling, café de parissås, vitlöksbröd och sallad. Gott gott.

Vi drack vin, åt god mat, massa onyttigheter som godis, chips och nötter intogs framför Heartbreak hotell-filmen, vi tog en promenix och snackade en massa.

Sabina och Marita däckade vid 02, medans jag och Katta somnade vid 4tiden.

Dagen efter åt vi frukost och tände första ljuset :) Sedan fikade vi på peppisar och glögg (chili-choklad).

När tjejerna åkt hem så åkte jag till Mönsterås julmarknad och mötte upp Julie och hennes mamma, vi kollade runt lite. Åt knäck, knäckäpple, ostkaka och drack glögg. Julie och hennes mamma passade också på att köpa lite julklappar och lotter.

På kvällen kom Hagge hem och jag fick återigen ont i huvudet. 2 dagar i rad har jag fått ont i huvudet mot kvällningen. I lördags tog jag 3 alvedon, igår tog jag en bafucin. Jobbigt!

Nej, idag är det måndag vilket betyder att jag ska packa resväskan och plugga. Lite senare hinna med och träffa Johanna babe också! <3

CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar