fredag 27 november 2009

Xmas!

Skola mellan 8-14(psykologi-minnesteorier), men föreläsaren körde på bra och vi var klara redan 12.30. Den nya delkursen berör psykologi och pedagogik. Just nu håller vi på med moment A, alltså psykologidelen. Harriet heter hon som föreläser om psykologidelen och hon är suverän. Harriet är ingen lärare utan verksam psykolog. Hon vet vad hon talar om och kan konsten att intressera en stor publik. Dessutom bullshitar hon inte en massa bara för att fylla ut tiden utan hon tar upp de som är viktigt och relevant och sedan är hon klar. Hon är även den första läraren hittills som inte varit så lullig. Klar favorit so far *tummen upp*

Annars då?

Jo, julen har flyttat in. På söndag är det dags för första advent och jag har under veckan sett allt fler ljusstakar och stjärnor dyka upp i fönstren. I vanliga fall brukar jag nöja mig med juldukar, gardiner och ljusstakar/stjärna fram tills Lucia då resten kommer fram.
Men nu tyckte jag att jag lika gärna kunde dra fram tomtar och hela tjofadderittan ^^
Det är riktigt mysigt här hemma.

Hagge åkte i morse på kryssning och kommer hem på söndag. Då ska jag tända första ljuset, gå på julskyltning i mönsterås och posta julkort! Imorgon kommer Marita, Sabina och Katta och håller mig sällskap. Vi ska laga god mat, dricka vin, sjunga karaoke och snacka massa.
Tjejerna sover sedan över här <3 Katta flyttar snart till Irland så de blir lite hejdå också :(

Final i Idol och sedan sängen. Tröttare än tröttast och imorgon blir det Box med Linnéa kl. 9.30

CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar