måndag 9 november 2009

julstök

Julstöket har börjat i familjen Hennerfors/Hagman. I torsdags gjorde jag och Hagge stan där vi åt på donken och sedan köpte Hagge en vinterjacka som han är riiiktigt snygg i. Sedan lyckades jag tjata till mig en tur ut till Rusta. Där köpte vi en julstjärna och en ljusstake.

Dagen därpå spenderade jag 6 timmar till plugg i skolan tillsammans med Linnéa.
Peter, Jimmy och Hampus hängde med oss en stund också. Sedan belönade vi oss med lite shopping. Vi åkte till stan för att hämta ut biobiljetterna till New Moon, Linnéa köpte 2 stycken julstjärnor på Ljuspunkten, och sedan gick vi till Åhléns där jag köpte en "skrubbhandske" så att jag kan få till en het bränna i Thailand. Därefter vart de Rusta igen, haha, vi är riktiga juljunkies så vi var tvugna att handla lite mer julsaker. Jag passade på att köpa lite julgranspynt eftersom fjolårets julgran såg ut en som Kalmar ff-gran :S fy!

Idag och imorgon blir det lite julbak. Ska fixa en pepparkaksdeg (som måste vila i kylskåpet under natten) och så ska jag baka lussebullar. De måste ju börjar i tid eftersom vi är borta under de dagar som man normalt brukar julstöka och när vi kommer hem så är Mamma här på besök och sen är det julafton :D weeeei.

Nä. måste till affären och fixa saffran och jäst!
CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar