söndag 22 november 2009

Badababom

Inte nog med att det känns som om min hals har varit utsatt för ett gäng ilskna rivjärn. Nu är jag en snorunge också. Det här är inte det mest ultimata tillståndet med en tenta och Thailandsresa i antågande.

Igår såg jag New Moon på bio med Linnéa, Johanna och Julie. Den var verkligen sevärd, har man dessutom läst böckerna så inser man till sin glädje att storyn håller sig till ovanligt mycket till böckerna. Pluspoäng på de! Igår var en toppenkväll på alla sätt och vis, men bilfärden dit och hem tog priset. Att vi tog oss fram och tillbaka är en bedrift i sig självt. Att man kan skratta så mycket. Några godbitar kommer här:

- Linnéa SLÄPP GASEN!
-JAG RÖR INTE GASEN!

-Vart på vägen är du?
-Mitten

-Gör en saxvändning
-Vad är en saxvändning?

Vi ser blåljus och hör sirener bakom oss
-Nu kommer det en ambulans
"ambulansen" kör förbi
alla fyra utbrister förfärat: DET VAR EN POLIS!
(de ska tilläggas att fyra hysteriskt skrattande tjejers körning ibland kan påminna om en rattfyllerists!)

-Vi kör runt här!
kör runt hörnet och står öga mot öga med en biltvätt.
Bara till å backa Gammla Bettan runt hörnet igen, vilket inte var det lättaste pga en väldigt dum parkering av en annan bilist. Den andra bilisten i fråga kommer ut och ser direkt orolig ut för sin bil.

Ja, som det brukar vara så är det alltid roligare om man varit med.

Idag har jag legat i sängen, Hagge har servat mig med glass och soppa.
Dessutom har vi lagt vår taxfree-beställning :)

Utresa:
2 saltpastill
1 box black tower
1 flaska rosévin
snorkel och cyklop

Hemresa:
1 absolut vodka
2 malibu

CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar