torsdag 26 november 2009

funderingar och tvivel

Den här dagen har innehållit de mesta av känslor man kan ha. Sedan en tid tillbaka har funderat på om lärareyrket är det som jag verkligen vill hålla på med. Om det verkligen är det jag vill göra så borde jag tycka att det är roligt och givande. Men istället känner jag mig stressad, pressad och uttråkad. Ingen motivation what so ever.

Idag påbörjades den sista delkursen till råga på allt. Och jag pratade med kursansvarige om min Thailandsresa och frågade henne vad jag ska göra för komplettering på den gruppredovisning jag missar. Istället för att försöka ge mig ett bra svar på frågan så säger hon i princip att jag kommer misslyckas med hela kursen om jag åker iväg till Thailand. Jag säger då att min 30 gruppsansvarig gett mig godkännande att få åka. Det tycker hon låter lustigt, men säger att jag i såfall borde prata med honom. Men han befinner sig på semster tills den 7 dec. Jag åker den 2 dec. Det var droppen som fick bägare att rinna över.

Jag gav upp. Så när jag kom hem satt jag och hagge och kikade på lite KY distansutbildningar.
Bla massage & friskvårdsterapeut, försäljning inom detaljhandel och jobb inom badhall, park och fritidsanläggningar där massage, friskvård, vattengympa o dyl. ingår.

Sedan kikade jag även upp vad det skulle kosta att bli afropowerdance instruktör. Lite dyrt, men om intresset finns så är det kanske värt det ^^

Känslolägen jag gått igenom idag:
trötthet, ledsamhet, hysteriskt nervöst utbrott, uppgivenhet, likgilltighet, hemlängtan, ilska.
Men nu känner jag mig rätt så tillfreds med mig själv och min tillvaro. Jag har lämnat in individuella uppgiften och ska snart hoppa i säng.

Så vi får väl se om jag blir lärare, friskvårdsfjant, massös eller butiksbiträde.
Bara jag jobbar med något jag trivs med :D

CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar