tisdag 10 november 2009

emotional

Vad jobbigt allt blev helt plötsligt. Jag trodde verkligen att jag accepterat att jag skulle fira jul i Timmernabben, istället för hemma i Borlänge med min familj och min släkt. Men idag när jag började tänka på det så känner jag en panik växa inombords... jag tror inte att jag klarar av det. Jag måste hem till min familj, till huset, till släkten och till snön. Till det välbekanta, och traditioner. Där jag vet vad som händer och där allt är sig likt.

Jag klarar inte av att fira jul hemifrån än, på den punkten är jag fortfarande ett barn. Bara tanken på det får mig att gråta. Jag klarar inte av det!!!!

Men hur ska alla dem som bor här ta det, ifall jag dissar dem och åker hem?
Vad jobbigt det blev. Men hellre det, än att jag sitter gråtandes och längtar efter MIN släkt på julaftonen.

CIAO!

4 kommentarer:

  1. uuh jag förstår dig. jag skulle aldrig klara att inte vara hemma på julafton. i år följer sampo faktiskt med mig hem! :D kan inte hagge följa med dig, eller funkar det inte med jobb också? eller han kanske vill vara med sin familj också iofs.

    nu blir jag lite ledsen för jag kom på att eftersom du inte är i dalarna så är det första julen på skitlänge som inte vi träffas heller :'( apropå julklapparna... vad tycker du? vi kan ju strunta i det, och spara pengarna till att laga värsta supergoda maten tills vi träffas nästa gång i stället, i äkta hanna&jonna-stil.

    angående var du ska vara över jul. SKIT I VAD ALLA ANDRA TYCKER OCH HUR DOM TAR DET. jag vet hur himla viktigt jul är för dig; hur mycket du älskar den och så, och då tycker jag att du ska vara där du vill vara. det är dig det handlar om, och du ska vara precis där du mår bäst av att vara. du och hagge är ju typ made for each other, så ni har många jular ni kan spendera tillsammans i framtiden. just nu är du kanske inte där det känns bekvämt att fira jul borta än, men det kommer ju såsmåningom kanske. men summan av kardemumman; gör det du vill och det du mår bra av, för gråta på julafton vill jag inte att du ska göra! KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag har pratat med Hagge, och det är lugnt för honom att jag åker hem över jul =) Mamma och Pappa lägger ut pengar åt mig till tågbiljetter :D JAG KOMMER HEM TILL JUL!! Vi struntar i julklappar så kan vi träffas och ta en långfika och prata ikapp med varandra. Så får jag träffa Sampo också :)

    Hagge kan inte komma med till Dalarna, han jobbar natt julafton, juldagen osv. Det är bland annat därför jag så hemskt, hemskt gärna inte vill vara här i jul. Jag skulle ju bli så ensam :(

    Åh, jag är så lycklig nu :P

    SvaraRadera
  3. ååååh nu blev jag jätteglad när jag såg att du kommer hem. långfika låter awesome. och ja, du får träffa sampo, undrar om han är redo för det, hahaha. hanna och jonna tillsammans är ju en speciell upplevelse!

    och ensam över julnatten låter skitdumt. bra att du kommer hem!!! blev din familj glad?

    SvaraRadera
  4. Jag tror han är redo. Du får kanske förbereda honom lite. Fast å andra sidan kan vi kanske inte flippa ut på samma sätt på ett fik :P haha.

    Jag är jättelycklig, min familj är jättelycklig och Hagge får väl skylla på hans dumma jobb! hehe..

    SvaraRadera