tisdag 14 september 2010

Pinjenötter

Dagen idag har varit riktigt tisdagsaktig. Det började med att jag vaknade av att jag var extremt kissnödig en halvtimma innan klockan skulle ringa, och eftersom jag verkligen behövde gå på toa så var jag tvungen att stiga upp. Ingen idé att gå och lägga sig igen sen. Så jag stod i badrummet och svor ett tag medans jag tvättade av mig och gjorde mig iordning. Mulet, blåsigt och kallt har det varit idag också.
Kom fram till skolan en och en halv timma för tidigt som vanligt, hittade mig en skönt plats att sjunka ner på, drog jackan över mig som täcke och satt och slumrade tills det var dags att bege sig till klassrummet.

Vi hade mycket praktisk övning idag tack o lov, får så fort det blev de minsta teoretiskt så började jag slumra. Lagom tills dess vi slutade så började det regna, sånt här flygit, tunt regn som gör att man blir alldeles fuktig och kall. Så hamnade på en fullsatt buss, jag var kall, blöt, trött och hade ont i kroppen. Det var eftermiddagsrusning och vägarbeten vilket gjorde att vi nästan stod still. Suck!

Ja, vad jag önskar att jag hade legat kvar i sängen idag.

Nu är jag superhungrig så jag sitter och knaprar pinjenötter i väntan på maten som blev pizza. Jag orkar faktiskt inte ställa mig och laga middag. Jag ska fixa lunch till imorgon, och fruktsallad men nu först tänker jag däcka i soffan framför "How i met your mother" med pizza och ett glas vin. Sådeså!

CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar