torsdag 16 september 2010

En dag kvar till helg

Har idag varit iväg och gjort min fältuppgift på förskolan Skutan här i Timmernabben. Det gick jättebra, jag fick ihop 3 observationsscheman och 5 situationer. Fruktstunden, Påklädningsprocessen och Utflykten.

Efter fältuppgiften cyklade jag till banken, skrev på lite papper och registrerade mobilbanken, telefonbanken och internetbanken på Ålems Sparbank - Timmernabben. Härligt med en personlig bank där man känner varandra till förnamn.

I övrigt har jag inte mycket planerat, träna box ikväll med Åsa. Ska väl ta mig i kragen och verkligen storstäda det här råtthålet till lägenhet. Helt otroligt att min andre hälft inte ser hur skitigt det är här?! Karlar.

Igår var jag i skolan fem timmar innan föreläsningen. Jag och de andra i min studiegrupp träffades klockan 8 i grupprum 212 som vi bokat. Delade upp oss i 2 grupper om 3 och skrev ihop våra 2 arbeten. Sjukt duktiga vi var. Jag lyckades även klämma in ett telefonsamtal till blomstermåla vårdcentral för att be dem hjälpa mig med min urinvägsinfektion. Dem skickade recept utan att jag ens behövde komma dit. Så direkt efter skolan åkte vi till Apoteket i mönsterås för att hämta ut mitt penecillin. Så de närmsta fem dagarna ska jag äta 1 tablett 3 ggr om dagen. Sen är mitt besvär förhoppningsvis borta!

CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar