onsdag 1 september 2010

"Mannen här är jättenöjd, han är glad för han är nöjd..."

Nu ska jag säga något som jag aldrig trodde att jag skulle säga: Jag älskar skolan.

Hela förra (1a) året på lärarutbildningen var jag lite tveksam och tyckte bara att allt var tråkigt och ointressant. Men nu sedan jag bytte inriktning så känns det verkligen som om jag har hittat rätt. Jag trivs med mina lärare, mina klasskamrater och jag kommer väldigt bra överens och jag tycker att arbetsuppgifterna och läxorna är intressanta och inspirerande. Det är snarare roligare att åka till skolan än att sitta här hemma och uggla, ifall man inte blir utringd på jobb.

Alla föreläsningar/seminarium är obligatoriska den här terminen, något som jag egentligen tycker är ganska bra. Dessutom har dem lagt upp dagarna så att vi både har mini-föreläsningar, grupparbeten, dokumentation och återkoppling. Lärarna ger även konkreta exempel på det dem lär ut, och låter även oss komma med förslag på hur vi tror att det och det kan göras ute i verksamheten. Vi har inom en snart framtid två stycken fältuppgifter där vi får ut i verksamheten och testa de teorier som vi jobbar med just nu. Det ska bli spännande.

Något som är mindre roligt är att jag nu är relativt säker på att jag åkt på urinvägsinfektion. Jag trodde jag hade det tidigare men tänkte att jag skulle låta det vara och se om det försvann.. och det försvann ett tag, men nu är det tillbaka med förnyad kraft! Uuh det gör fruktansvärt ont och så springer jag på toa hela tiden. Just nu surplar jag thé och cider för glatta livet, eftersom det är urindrivande så tänkte jag att det kanske hjälper?
Lindah tipsade mig om Tranbärskapslar, det hade tydligen hjälpt henne så sådana skall införskaffas imorgon efter skolan.

Åter till något roligt, jag beställde precis tågbiljetter för att åka och hälsa på min kära vän Maria som i början av augusti flyttade från Borlänge till Stenungsund för att läsa till florist (ett yrke som passar henne utmärkt!).

Nu ska jag gå på toa igen,
CIAO!



Jag och Maria Juldagen 2008.

2 kommentarer:

  1. ja fast han är bara här tillfälligt, så det är lite svårt att flytta just nu men i framtiden vet man ju aldrig vart man hamnar :) jo det brukar ju vara så när man inte bor där, bor man där jämt så tröttnar man fast så är det ju egentligen vart man än bor! haha ja jag skulle verkligen vilja stanna där förevigt jag med men vi blir oxå där i två veckor bara. fast det kanske räcker med en ettåring! :P vi ska till hua hin, vi har varit där flera ggr och det är hur bra som helst, lite litet men familjevänligt.

    SvaraRadera
  2. tranbärsjuice!!! funkar asbra, och är nog billigare och lättare att hitta än kapslar. finns på ica och sånt!

    SvaraRadera