måndag 20 september 2010

Färdig!

Trots att jag varken hade skola eller fick något jobb idag så har jag gjort två saker idag som jag är stolt/glad över! Den första är att jag varit och tränat på gymmet i förmiddags med Åsa, det andra är att jag tog min sista tablett penicillin idag. Nu hoppas jag att jag slipper urinvägsinfektion för all framtid. Toalettbesök ska inte behöva vara ångestfyllda.

Under gårdagens valvaka och även idag har många känslor svallat kraftigt. Personligen så tycker jag att alliansens fortsatta styre inte ens är i närheten av hur hemskt det är att vi fått in ett främlingsfientligt parti i riksdagen. Jag är egentligen inte så insatt i politiken som jag egentligen borde vara, det kan jag medge. Men både de rödgröna och alliansen har klart och tydligt sagt att dem INTE tänker sammarbeta med SD, det känns ju lite betryggande i alla fall. Alla tycker olika och det är därför vi har demokrati här i Sverige. Vi får väl försöka vara demokratiskt duktiga medborgare och acceptera att en del av den svenska befolkningen är en hop dumskallar. Och tillsammans arbeta hårt för att sänka SD inför nästa riksdagsval!!!

Eller är jag helt ute och cyklar nu?
Vad tycker ni?

CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar