söndag 30 maj 2010

Mål

Mina löparplaner fick skjutas upp ett par dagar pågrund av en förkylning. Men sedan halsontet försvunnit begav jag mig ut i spåret. Min målsättning var att klara dessa 2,1 kilometer på 15 minuter, vilket jag också klarade, precis på sekunden. Helt slut efter ett varv var jag, men jag ser fram emot när man börjar se resultat på både tid och kropp.

I helgen har bluesfestivalen intagit mönsterås, så igår tog jag och Julie cykeln in till köpingen där vi mötte upp Linnéa och Åsa för en brunch i kyrkparken. Vi dukade upp kaffe, bullar, jordgubbar, grädde, chokladkaka, mackor, baguetter, mangojucie, youghurt med mera. Mycket gott och trevligt. Efter denna god brunch tog vi en sväng runt köpingen, kollade in vad som såldes och lyssnade på lite bluesband. Vi avslutade med lite langos innan jag och Julie hoppade upp på cyklarna för att cykla hem i motvind. Phu! På kvällningen vankades det 50års-kalas. Det bjöds på grillat med potatissallad, vanlig sallad och bröd. Till efterrätt fick vi hemgjord ostkaka med grädde och sylt. Det hölls lite tal och allsång, trevligt på det stora hela.

Idag är det morsdag och min käre mor fick morsdags uppvaktande från mig igår i form av blombud. Hon fick 2 rosa rosor + en glasskål med godis.
Annars så bjöds det på trerätters hemma hos svägerskan. Och sedan har jag plockat och pluggat här hemma. Har 4 kapitel kvar i "Samhällsekonomi - en introduktion", därefter är det endast en bok kvar innan torsdagens tentamen, den handlar om kalla kriget och är helt utan struktur och bara uppbyggd på årtal hit och dit så jag försöker att skjuta upp den boken in i det längsta. Historieboken och religionsboken har gått förvånansvärt bra att plöja igenom, kan vara för att jag finner dessa 2 ämnen intressanta.

Nåväl, lite kvällsfika och läsning väntar.
Snart äntrar vi en ny månad, nämligen Juni. Jag hoppas att junimånad bjuder på underbart sommarväder.

CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar