onsdag 5 maj 2010

stackars, stackars, stackars mig....

- Det är idag den 5 maj 2010 16:27 och jag har ca 600 kr på kontot. Mitt månadskort till bussen kostar 700 kronor. Hum.. jag får köpa ett 20gångerskort (500:-) och prioritera vilka föreläsningar jag ska åka in på.
Månaden är såååå mycket längre än CSN!

- Jag svinont i mina knän, och ca en vecka efter att högra knäet började göra ont så vandrade det över till vänster knä också. Så nu vaggar jag omkring igen, och ser de enklaste saker som ta på sig trosor, byxor, strumpor och skor som stora utmaningar. Att sätta sig och ställa sig från stol, toalett och soffor är inte heller de lättaste i världen när de känns som om knäna skall sprängas av trycket. Cykeln har jag fått ställa ifrån mig, och nu gäller bara knackiga promenader till busshållsplatsen (på morgonen är det värre, hem går jag oftast rätt bra). Har fått en läkartid den 12e. Till råga på allt så har det börjat knäcka och smälla i knäna, det kan ju aldrig vara bra??

- Jag fryser och saknar badkar mest hela tiden.
Hade jag haft ett badkar här hemma så skulle jag tillbringa extremt mycket tid i det. Varje dag skulle jag ta ett långt, rykande hett bad med en bra bok, eller bara ligga och filosofera i ett skumbad. Jag har svårt att bada utan bubblor/skum i vattnet. Kroppen antar hemska propoptioner i vattnet, skummet gömmer kroppen och gör att allt känns extra lyxigt!

- Jag saknar min familj, men det är ingen nyhet. Dem saknar jag alltid, 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan, 12 månader om året! Hur kunde jag som är så hemmakär flytta så långt hemifrån?

Nej, nu ska lilla Jonna muntras upp med lite hemmaspa och massa avsnitt av sex and the city (mina bästa vänner i mörka stunder som dessa)!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar