lördag 22 maj 2010

Göteborgsvarvet.

Är tillbaka på hotellrummet efter en svettig tur på stan. Faktum är att västkusten visar sig från sin bästa sida idag. Solen lyser och det är lätt 25 grader varmt, stan är fullsmockad utav folk som vill kolla på de tappra människor som springer 21 km göteborgsvarv idag. Jag begav mig bort till avenyn (där även loppet går) för att hitta skavsårsplåster och något att äta till lunch. För att hitta ett apotek fick jag ta mig bort till nordstan. Det tog sin lilla tid då jag hela tiden fick sicksacka mig fram i folkmassan, men ett apotek hittade jag och nu sitter skavsårsplåstren på plats! Svetten lackade och jag var påväg tillbaka när jag såg den sötaste klänningen ever utanför en butik. Jag tänkte på min tråkiga svarta&vita outfit som hängde hemma på hotellrummet och bestämde mig för att köpa denna lilla söta blåblommiga klänning till kvällen istället!!

Nästan vid hotellet stannade jag till vid en thai-take away för att köpa min lunch som jag nu sitter och mumsar på, masaman of course!

Fick ett sms att min stjärna som springer göteborgsvarvet startade 15:27, vi önksar honom lycka till :) Han har en stukad fot men bestämde sig för att göra ett försök.
Efter lunch ska jag sätta mig en klänning och undersöka området i mottsatt riktning från avenyn, det är alldeles för mycket folk. Så jag tänkte gå till en park och mumsa på en glass.

hoppas att resten av Sverige är soligt & härligt!
CIAO!

4 kommentarer:

  1. Låter som du haft en mycket härlig dag Jonna! <3<3

    SvaraRadera
  2. Det har jag verkligen haft! :)

    SvaraRadera
  3. Jag kräver bild på klänningen! :D

    SvaraRadera
  4. kolla in bilddagboken :D även om den inte gör sig själv rättvis på bild!

    SvaraRadera