onsdag 5 maj 2010

För mycket, för lite..

Jag är en sån person som egentligen tycker om att ha något att göra om dagarna, och när andan faller på kan jag vara riktigt effektiv. Dessvärre är jag väldigt bekväm utav mig och vill bara göra saker som jag tycker är roliga.

Jag skulle kunna sätta igång med skolarbete och hushållsysslor och så har jag att göra i flera dagar fram över, men det är sådant jag kategoriserar som trååååkigt.

Vad jag egentligen vill göra är måla/tapetsera om här hemma, köpa nya möbler och möblera om, kort och gott renovera hela lägenheten. Jag vill att lägenheten skall kännas som våran. Inte hans, som jag bara flyttat in i, vilket ju är fallet.
Helst vill jag att vi köper vårt eget ställe, ett hus/lägenhet där ingen utav oss har bott förut och sedan inreder huset/lägenheten i vår smak. Jag har egentligen bara två krav när vi köper ett nytt ställe och det är att det 1: skall finnas badkar. 2: skall finnas öppen spis. Resten går att ordna.
Som jag sa till min vän Linnéa, "Jag tror att man kan göra vilken lägenhet som helst mysig!"

Något annat jag vill göra är att resa, det räcker att resa inom Sverige, men helst någonstans där jag kunde jobba på min bränna. Jag vill upptäcka saker.
Jag vill ha ett spännande liv, fullt av nya roliga utmaningar varje dag, fullt med pengar att göra intressanta saker med.

Suck!...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar