måndag 24 maj 2010

Inspirerad

Ni som känner mig väl kanske håller med om att jag tycker mycket om att planera och skriva listor. Jag tycker om att planera in saker som händer längre fram i tiden.
När vi nu var i Göteborg under helgen blev jag riktigt inspirerad av alla duktiga människor som sprang Göteborgsvarvet (också kallat halvmaran). Så nu har jag bestämt mig för att delta i Göteborgsvarvet 2011. Jag har ett år på mig att träna löpning, något som jag aldrig tidigare har tränat.

Thailandsresan som inträffar i Januari ser jag som en belöning för att jag slitit så i skolan.
Göteborgsvarvet som inträffar i Maj ser jag som ett mål att jobba emot.
Båda sakerna inspirerar mig att anstränga mig ytterligare lite, och ge allt jag har!

Sambon tränar fotboll tre gånger i veckan, så nu har jag lagt in tre löppass i veckan. Om det blir i spåret eller löpbandet på gymmet bestämmer vädret. Ikväll blir första passet. Mitt mål är att jag skall orka jogga runt spåret som är 2.1 km.
Slutmålet är alltså 2.1 km x 10 :)

Nu åskar det här i kring krokarna, dags att stänga av datorn!
CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar