tisdag 18 maj 2010

heta drinkar

Imorse och förmiddags lyste faktiskt solen, termometern säger att det är cirka nitton grader utomhus. Nu är det i och för sig åter mulet, men man vet ju aldrig. Kanske är sommarvärmen påväg, kanske är det så att den tar sig nerför Sverige i långsam takt för att inte chocka oss frusna nordbor. Det talas om ryssvärme, för några dagar sedan var det 30 grader uppe i Haparanda, härligt för dem.

Igår fick jag jobba, 8-14. Idag behövdes det tydligen inga vikarier, eftersom jag sitter ensam hemma. Jag funderar på vad jag skall laga för något att äta, men istället blir jag bara mer och mer sugen på att testa Long Island Ice Tea och Irish Coffee. Tänk ett stort glas Irish Coffee tillsammans med Anthon Bergs marsipanchoklad.

Allright det får bli hasselbackspotatis, beasås och något som jag hittar i frysen!

CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar