torsdag 29 april 2010

Sveriges historia - från istid till nutid

Jag har sett reklamen på tv4 och sett fram emot premiären. Då programledarna var Martin Timell och Dick Harrisson visste jag att programmet skulle vara bra.
Men detta steg över mina förväntningar, ett suveränt program om Sveriges historia.

Programmet var spännande, välgjort och roligt. Till och med den som inte tycker om historia tror jag skulle finna detta intressant.

Så klockan 21.00 på torsdagar föreslår jag att ni slår på tv4 och njuter samtidigt som ni blir lite klokare. Martin och Dick brer också på vårt historiemedvetande på ett behagligt sätt med paraleller mellan dåtid & nutid. Hoppas att dessa program kommer att finnas att använda i skolorna framöver.

Fröken-Jonna stormyste i soffan framför premiäravsnittet ikväll.
CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar