torsdag 15 april 2010

dagens händelser är morgondagens historia

Gårdagen var allt annat är lugn. Släpade sig ur sängen vid 6.30tiden för att åka in till skolan fyra timmar innan den egentligen började. Mötte upp min studiegrupp vid Västerport för en stadsvandring i Kalmar stad. Vi stannade vid alla kulturbyggnader som Domkyrkan, Rådhuset, Kalmarteater, Kullzénska med fler. Anledningen till detta är att vi ska författa ihop en stadsvandring för en skolklass. Den ska vara informativ och rolig. Skolklassen kan vara allt mellan en årskurs 1-6 och det är upp till oss att bestämma vilken ålder vi vill rikta oss mot. Arbetet skall redovisas i en gruppredovisning (alltså stadsvandringen) på en timma, skriftligt tillsammans och en enskild uppgift där vi granskar vårt eget arbete.
Så alltså var vi nere på stan och försökte samla ihop information. Roligt nog så finns det informationsplattor på varje gammal byggnad i Kalmar, dessutom gick vi till turistbyrån för extra information.

Klockan ett var det dags för den obligatoriska föreläsningen. Det var den värsta föreläsning jag varit på sedan jag började på universitetet. Läraren som hade föreläsningen är de värsta exempel på lärare. Hon lyssnar inte på oss studenter, hon förvränger våra svar, hon trackar ner på allt vi säger och så undrar hon varför vi sitter så tysta.
Att denna kvinna ens får utbilda blivande lärare är för mig och mina studiekamrater ett stort mysterium. Tacka vet jag kursutvärderingen, på den kommer hon få sig en rejäl känga utav mig.

Efter skolan hinner jag knappt hem förens det bär av till Vattenpalatset och ett spinningpass. Väl framme får jag veta att det är ett pulspass (oh crap! Jag som inte har tränat på två veckoe pga en envis förkylning). Men sätter lydigt på mig pulsbandet och pulsklockan. Enligt fusklappen skall maxpulsen för en tjugoåring ligga på runt 200. Men hur mycket jag än slet och kämpade kunde jag inte få upp min puls över 174, och nog tusan försökte jag. Vi slet som djur på våra cyklar, och svetten rann om oss. Det var ett otroligt härligt pass.

Återstoden av kvällen, ca 2 timmar, ägnade jag åt att äta, plugga inför tentan och kika lite på teve.

Idag har jag setat i solen och pluggat tenta. Kändes härligt att sitta i linne på min solsäng med musik i bakgrunden och sippra på ett glas saft (fun light exotic).

Nu har jag ätit och tagit mig en välbehövlig paus. Men nu åter till tentan.



CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar