söndag 25 april 2010

back to black

Hemma igen efter en trevlig, men dock intensiv helg i storstaden Stockholm. I fredags packade vi ihop våra pinaler och klämde in oss i två bilar (8 pers + 1 hund) och for upp till Stockholm till de stundande 30årskalaset. En riktigt lyckad tillställning som bjöd på god mat och gott att dricka och en massa skratt.

Vi som åkte upp till Stockholm delade upp oss hos sambons släktningar. Jag och älskling hade bokat "rum" hos sambons kusin. Detsamma hade sambons moster och man också gjort. Så i en tvåa bodde vi 5 vuxna personer plus två hundar, en schäfer och en drever. Det var mysigt, men trångt.

Under helgen kan jag ha ändrat min teori om Stockholm, en stad som jag aldrig riktigt gillat. Det skulle kunna vara så att även Jonna kan tänka sig att bo i Stockholm, men i så fall en bra bit utanför city i ett villaområde.

Nu är vi återigen hemma, och jag sitter och knappar på datorn och pysslar med skolarbete. Samtidigt som jag drömmer om en sådan här:



Vad säger ni, hiss eller diss?

CIAO!

2 kommentarer:

  1. jag vill ha en iphone så mycket, min brorsa har en och jag älskar att leka med den! men samtidigt hör jag så mycket bajs om den från sampo som jobbar med appleprodukter så... jaa... den är ju så fin!

    jaaaa jag vill också bo utanför sthlm, typ nästan på landet (ny knäpp dröm jag har!) flytta hit!!!!!!! om ni har vägarna förbi någongång och behöver boende så är det bara att höra av dig, vet du! jag blev ledsen när jag missade att du var i stan, hittade mobilen efter att den varit borta hela helgen och såg ditt sms! vi får se till att ses snart!

    SvaraRadera
  2. Ja, tyvärr var det väldigt kort vi var där! Hagges kusin fyllde 30, så vi hjälpte till mycket med festen o så. Hann vara inne i stan några timmar bara, men Tove tog med oss till det där fiket du pratat om. Jag åt den där chevrebaguetten som du snackat om, MUMS! Hade hoppats att du var där och fikade.

    Hagge skulle också kunna tänka sig att bo i sthlm, men samtidigt trivs vi här. Och han älskar sitt jobb.. så blir nog ingen flytt!!!

    SvaraRadera