fredag 9 april 2010

Igår var det dags att lämna Borlänge för att åter fara hem till Nabben.
Vid 9.30-tiden igår hade vi ätit frukost, packat ihop alla våra prylar & pinaler och sagt hejdå till Mormor och morfar (åh, tusan, Kom precis på att jag aldrig ringde mormor och morfar och sa att vi kommit fram :/).

Vi stannade en snabbis för lunch på max i Norrköping kring ett-tiden. Hemma i Nabben var vi strax efter tre. Vi fixade och donade ute på gården. Tog fram utemöbler, rengjorde grillen, satte upp torkvindan osv.
När lönen kommit ska jag åka och köpa blommor till blommlådorna och krukan, så är det finfint här på gården tills den inplanerade grillfesten den 1 maj.

Idag fixar och trixar darling med bil och båt, medans jag sitter inomhus och pluggar. Man kan ju ha roligare. Men tentan är om en vecka, så det är på tiden att man öppnar böckerna. Det är ett ganska intressant fenomen att man kan sitta och läsa massvis med text, men ändå fastnar ingenting... har tagit mig en välbehövlig pluggpaus!

Storhandling står också på schemat denna fredag.

En bok om dagen + instuderingsfrågor har jag att se fram emot den kommande veckan.

CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar