onsdag 19 augusti 2009

Antagen

Efter en ytterst nervös och lång väntan kunde jag tillslut se att antagningsbeskeden var klara.
Det var i mitten av Juli och jag satt vid köksbordet hemma hos mamma och pappa,
jag höll andan när jag klickade mig in på länken där beslutet skulle stå.
Med ett tjut hoppade jag upp från stolen och skrek rätt ut "JAG KOM IIIIIIIIIN! JAG BLEV ANTAAAAAGEN"
min lillasyster var måttligt förtjust över detta utbrott och min mamma, som råkade befinna sig på toaletten, tjoade bäst hon kunde där inifrån!

Jag firade senare på kvällen med att laga till en god wok till min pappa, syster och systers kompis. Jag och pappa drack vin (som jag själv inhandlat) till maten.

Nu nästan en månad senare börjar nervositeten över att börja skolan igen att komma. De två första veckorna är det inspark för oss nollor. De kommer att vara harmlöst, kul och frivilligt i alla fall om man ska tro våra faddrar.

Jag har ansökt och fått godkänt om stuidelån utav CSN, bestämt att byta mitt huvudämne från Idrott & Rörelse till Svenska och börjat planera inköpen till min studietid. En egen laptop är ett måste. Men även pennor, suddgummin och block är viktigt.

Just nu sitter jag och funderar på om jag ska våga skriva ett brev till min favorit lärare of all times, Fröken C! Tacka henne för inspirationen hon har givit mig att bli lärare.
Jag får nog fundera vidare ett tag på det. Jag har i alla fall letat upp henne på hitta.se ;)

Idag är jag ledig, har legat på min solsäng ute på gården och läst ut en toppenbra bok som jag fick utav min svägerska J i födelsedagspresent. Matilde utav Denise Rudberg, en bra bok för alla som gillar mysiga, lättsinta chick-lit böcker.
Just nu äter jag lunch, ja, framför datorn och diskuterar med mig själv och jag ska ta en promenad eller en inlines tur.

hur som haver, ha en bra dag.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar