lördag 22 augusti 2009

Sloppy Joes

Här sitter jag och häller i mig soppa som den tjockis jag är >.< fast klockan är efter 20.
Men jag har kommit på att de dagar jag jobbar till kl. 19 (hemma tidigast 20.13) eller senare så måste jag få ta mig ett mål mat efter kl. 20 annars kommer jag hungra ihjäl.

Men å andra sidan kan jag stolt säga att jag inte ha stoppat i mig något onyttigt sedan i Torsdags.
I vanliga fall brukar någon liten kaka, eller kanske en chokladbit slinka ner.

En till anledning till min brutala viktökning är mitt jobb. Efter en del funderande kring hur de kunde bli såhär har jag kommit fram till att i mina tidigare jobb har jag rört på mig i stort sett hela dagarna. På de jobb jag har nu sitter jag som en säck potatis i allt mellan 3-9 timmar om dagen.

Och inte nog med att de blir några kilos övervikt så tär de på axlar och rygg att sitta ner så mycket också. Därför är F&S så viktigt för mig. Jag älskar F&S och i höst kommer även AfroPowerDance till Kalmars lokaler.

Att säga upp sig har så sakta äntrat mina tankar. Inte bara för att jag sitter ner mycket, utan för att det är ett jobb som inte passar mig som person. Jag är kräfta och kräftor är känsliga. Och att som känslig sitta i telefon med en del arga människor dag ut och dag in känns inte bra.

Börjar ju plugga 31 augusti, så på måndag säger jag till att jag säger upp mig med verkan kring månadsskiftet. Jobbar alltså min sista dag 30 Augusti.

Nehepp, det är en jobbdag imorgon också 10-17

CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar