torsdag 20 augusti 2009

Baby Proof


Jag har ett blåmärke på min vänstra överarm, blåmärke är väl lite i underdrift att kalla det då de är svart/lila och min arm är väldigt, väldigt uppsvullen.
Anledningen till detta är att jag klockan 13.30 idag satte i en p-stav i min arm.
När min kära barnmorska satte i staven var jag bedövad (är fortfarande bedövad, 9 timmar senare) och kände inte ett smack, men när hon skulle ge mig bedövningssprutan då bölade jag som ett litet barn.
Jag är inte imponerad utav nålar, och inte heller min sambo. Som satt och höll i min fot och råstirrade ner i golvet, för att inte svimma. Trevligt stöd.

Det var en hemsk upplevelse.

Och som inte de var nog jobbigt så kom vi även på att jag låg på gränsen till ÖVERVIKT!

Jag trodde att överviktiga människor fick klämma ner sig i XXL kläder och har trippla dubbelhakor. Jag kan fortfarande använda Small, ibland Medium och har inte alls tredubbelt i hakor. Men tydligen så är jag överviktig, och har ett BMI på 27. Gränsen för övervikt är 28.

Det sänkte mig rejält.

Jag får helt enkelt göra de bästa av situationen, kolla över vad det egentligen är som jag stoppar i mig om dagarna. Mindre portioner och mer motion. Och INGET småätande.

Måste bara vänta tills jag fått mitt studentleg. så jag kan köpa F&S-kort till studentpris.

Jaja, nu ska jag krypa till kojs. Hungrig, men inget ätande efter kl. 20

God natt.

2 kommentarer:

  1. På gränsen till övervikt? De var det knäppaste jag har hört. Du är helt perfekt. Så som du ser ut är min målvikt. (Får jag fråga vad du väger o hur lång du e, så jag vet vad jag ska sikta på? ;)

    SvaraRadera
  2. VA? Du överviktig? Okej jaja o jag e charlie chaplin eller nåt... Men så sa dem till mej med därför jag ej ha ppiller eller stav jag fick ej bättre jag bli med barn tydligen!

    SvaraRadera