måndag 6 december 2010

hemtentamen

Minst fyra sidor, max 5. Inledning, tre olika teman med en sammanhållande röd tråd, minst 10 begrepp, minst 2 källor i varje tema, se skillnader och likheter i litteraturen, avslutning.
JAG DÖR!
Jag skriver, jag raderar, jag skriver, jag raderar. Jag har precis lika mycket skrivet nu efter 4 dagar (1 A4) som jag hade första dagen. Efter ett hysterianfall idag så sansade jag mig själv och sade åt mig att inte sätta så höga förväntningar på mig själv. Det värsta som kan hända är att jag får komplettera. Thats it!
Så nu börjar det släppa och jag är snart klar med första temat.

Det där med undersköterska låter mer och mer lockande, faktiskt. Får ta mig en riktigt funderare över jul, diskutera och resonera fram och tillbaks med min familj och släkt. Jag har ju i och för sig många i min släkt som jobbar inom vård och omsorg så dem kommer nog glatt hejja på mig. Vi har ingen lärare dock. Ska jag bli den första? Eller ska jag fortsätta i samma led som de andra? Det är frågan.

Nu sitter jag ju här igen och babbblar en massa nonsens för att slippa ta tag tentan. Jag tycker riktigt illa om hemtentor. Tacka vet jag salstentor, fråga - svar, och sedan när tiden är slut så är man klar. Det är så det ska vara. Då kan man pusta ut och känna sig färdig.

Nej mitt under den här hemtentan så drar fjärde och sista delkursen igång. WHAT?
Tentan skall lämnas in klockan 8.00 på luciamorgon, men nu på torsdag och fredag har vi två heldagar i skolan. Inte konstigt man känner sig stressad.

Om 16 dagar sitter jag hemma i borlänge. Skönt att komma härifrån känner jag, om så bara för tio dagar.

CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar