söndag 5 december 2010

glad andra advent

Sitter och försöker att skriva på min hemtenta men kommer hela tiden på saker som jag borde göra istället för att plugga. Som tillexempel att blogga. Så därför tänker jag berätta hur min dag har sett ut so far. När jag vaknade tittade jag på svt's julkalender Hotell Gyllene Knorren och sedan lyssnade jag på SR's radiokalender. Båda två på mobilen, Love Iphone <3 Årets julkalendrar både den på tv och den på radio är riktigt bra. Så har ni inte kikat på dessa så rekommenderar jag dem starkt.
Sedan klev jag upp och började laga mat åt svärfar och håll i er nu: min sambons fasters sambo som håller på och tapetserar köket i huset. Dem fick stekt kyckling med potatisgratäng, grönpepparsås, sallad och brysselkål. Och eftersom det är andra advent bjöd jag på lussebullar och pepparkakor också. Mätta och belåtna följde jag med till huset för att inspektera tapetseringen, den fick klart godkänt och Lasse kunde pusta ut ;)

Jag gick en sväng till matöppet för att införskaffa toalettpapper och hushållspapper då jag såg att detta höll på att ta slut i huset. Medans jag traskade till affären började det snöa, IGEN. Fick sedan en rapport att det tydligen skulle komma ca 1 dm inatt. Jaha, nu är vi lätt uppe i 0.5 meter snö. Såg också att det snart är dags att ge sig upp på taket för att sopa bort snön där. Både här på smitte och borta på nyemålavägen. Bilden är tagen på smitte.



















Nu ska jag försöka återgå till min tenta och mitt tema lingvistik. Syntax, pragmatik, semantik och fonologi.

CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar