fredag 1 oktober 2010

köket är hjärtat i hemmet

Idag har vi spenderat fler timmar åt köksjakt i Kalmar. Vi var bland annat till HTH, Kvik och Ikea. Mina två favoriter hittills är HTH och Ikea. HTH hade väldigt fina och smarta kökslösningar, medans Ikeas luckor duvbo vitgrå är min favoritfront. Ikeas prisförslag fick vi på en gång, de andra två kommer under nästa vecka. Så nu kryper det i våra huvuden kan jag lova, men jag tyckte ändå att vi kom rätt så bra överens. Jag är nästan lite överraskad att det gick så smärtfritt som det faktiskt gjorde. Vi har en del smådetaljer att debattera om, men det ska nog gå bra. Vi har ju egentligen ingen brådska.

Åh, ja juste, det kanske jag inte har berättat?
Vi ska köpa hus :D

Förövrigt så är det väldigt mycket i skolan just nu. Tre tentor inom en månad, och ett muntligt anförande + delkursstart på måndag. Mycket att stå i. Tur att det är helg.

CIAO!

2 kommentarer:

  1. åh, köpa hus! vadå för hus? bilder!!!

    jag är så avundsjuk. jag vill också köpa hus!

    SvaraRadera
  2. och duvbo!!! de ingår i mitt drömkök!

    SvaraRadera