fredag 8 oktober 2010

75

Om 75 dagar sitter jag förmodligen på ett tåg påväg till Borlänge för att fira jul och eventuellt nyår med mina kära dalkarlar & dalkullor. Att jag åker den 22 december är redan bestämt, men när jag kommer hem är inte riktigt spikat ännu. Förmodligen lämnar jag Dalarna den 2 januari 2011! Jag föreställer mig att tåget susar fram igenom ett snötäckt Sverige. Måtte det vara snö norröver åtminstone. Förra vintern var underbart snörik i hela landet. Jag införskaffade i onsdags en redig vinterjacka från mckinley som jag hoppas få komma till användning i vinter.

Just nu sitter jag på bussen påväg in till Kalmar och skolan för lite praktiska övningar och lekar med klassen utomhus. Har pälsat på mig ordentligt med min tunna vinterjacka, fleecetröja och halsduk. Termometern visade +7 grader, men här på ostkusten blåser det friskt och allt är fuktigt och rått! Bäst å klä på sig ordentligt då, en sån fryslort som jag är ;)

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar