måndag 30 augusti 2010

Termin 3 av 7

Tänk att det spelar ingen roll hur gammal man är, första skoldagen är alltid lika speciell. Imorse var det pirrigt vill jag lova. Jag skulle möta en ny klass, i en byggnad jag aldrig förr varit i. Jag steg upp klockan åtta och tog en dusch. Därefter hann jag diska och hänga lite tvätt innan jag lagade mig lunch. Klockan 11.00 tog jag bussen in till Kalmar, och tur var väl det att jag var så tidigt ute. Att hitta till kalmar nyckel var lätt, men att hitta inne i kalmar nyckel var desto svårare, tillslut fick jag be om hjälp! Precis som jag hade förväntat mig så kände de flesta redan varandra, men till min stora lättnad så var det förutom mig själv tre andra tjejjer som också var helt nya. Vi bildade tillsammans med två andra tjejjer i klassen en studiegrupp. Det känns som om vi (studiegruppen) redan har ett plus i kanten hos våra lärare. Och lärarna då, helt underbara är dem. Kan de vara så att det är ute på kalmar nyckel som dem har gömt högskolans kompetenta lärare kanske?

Första skoldagen förflöt utan några problem och jag är förväntansfull inför den här terminen, trots att det är matematik vi ska jobba med. Jag tror att jag har en riktigt härlig höst framför mig. Och det är ju som dem säger, när man har roligt så går tiden snabbt, så det står nog inte på förens jag, min Martin, Åsa och Martin G sitter i planet påväg till Thailand!! IIIIiiiiih!

Nu ska jag plugga inför onsdagens föreläsning, vi har väl en sisådär 100 sidor att plöja igenom.
Imorgon är det studiedag, så förutom att läsa ska jag iväg till blomstermåla hälsocentral för provtagning och sedan blir det ett gympass med Åsa.

CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar