tisdag 17 augusti 2010

Tvi tvi tvi

Finns det någon därute med sämre självkontroll än mig? Jag sade till mig själv att när la familia for hem så skulle jag börja plugga till tentan. Det är fem dagar sedan. Men nu har jag i alla fall lovat mig detta, imorgon på morgonen är det jag som masar mig bort till busshållsplatsen och åker in till skolan. Det första jag ska göra är att hämta ut tentan på kansliet och sedan sätta mig i biblioteket för att råplugga informationen på moodle.
Jag har insett att jag ännu inte har någon studieteknik, om inte skjuta upp det in i det längsta och sedan hysteriskt stressad och gråtandes slänga ihop något i sista minuten, räknas som studieteknik. En ytterst tveksam sådan. Men otroligt nog så fungerade den under första terminen. Föregående termin gick det inte lika bra, så nu ändrar jag min studieteknik till nerd alà biblioteko!
Inför inlämningsuppgifter ska jag också utnyttja skrivstugan där man kan få hjälp att gå igenom sitt paper innan man lämnar in den.

Så tretton dagar kvar tills ht2010 startar! Lite pirrigt är det allt, eftersom jag bytte inriktning i slutet av förra terminen så kommer jag att hamna i en helt ny "klass", i helt andra lokaler, borta vid Kalmar nyckel. Det ska ligga vid brofästet, tror minsann jag ska ta mig en tur ut dit imorgon också. Lite reaserch skadar ju aldrig.

Uppdate: kom på att jag lovat bort mig själv till Linnéa imorgon fm eftersom hon snart tar sitt pick & pack och flyttar upp till Stockholm för att plugga till röntgensjuksköterska.
Så morgondagens schema ser ut på följande vis.
Jag åker in till skolan för att hämta ut tentan, och skriva ut lite papper på biblioteket, sedan tar jag bussen till mönne där Linnéa bjuder mig på lunch och blåbärspaj (MUMS!) och sedan ägnar jag eftermiddagen åt att råplugga moddle & åhörarkopior :) goodie!

CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar