torsdag 19 augusti 2010

oh thailand, my thailand

Thailandsresan i januari kommer att vara så grymt efterlängtad att det inte är riktigt klokt! Jag kan bara inte låta bli att tänka på den. Vi äter thailändsk mat, vi tittar på korten från thailand och jag läser allt jag kan komma över som handlar om Thailand. Vad kan jag säga, im in loove!

Vad som är så bra med Thailand?

Klimatet är fantastiskt, även om luftfuktigheten krullar till mitt hår.
Undervattensvärlden är makalös, man kan ligga på mage i vattnet och snorkla i timtals utan att bli uttråkad, dock får man en jäkla solbränna på ryggen.
Maten är obeskrivligt god, i <3 fride rice with beef & oystersauce.
Naturen är breathtaking. Vilka landskap! Höga berg & djupa dalar, hav som tar slut där himmelen tar vid. Inget fotografi i världen kan göra Thailands natur rättvis.
Sist men inte minst, befolkningen. Nej det är ingen myt att thailands befolkning är otroligt snälla.

Amazing Thailand. Om någon erbjöd mig ett hus i Thailand så skulle jag inte tveka en sekund. Jag hade bokat en biljett ögonaböj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar