tisdag 23 november 2010

snöstorm



Som jag har tjatat och längtat. Nu är snön här och de med basta. Det har gått ut varningar över hela länet om att man ska hålla sig inne och absolut inte ge sig ut på vägarna. Spännande att se om man kan ta sig till jobbet imorgon eller inte. Nåväl, jag är nöjd bara det är vitt på backen.

Tänkte jag skulle uppdater om hur det gick på sjukhuset i går. Eller om jag ska vara ärlig så minns jag inte speciellt mycket. När jag först kom till mag/tarm så fick jag träffa sköterskan som jag prata i telefon med. Hon förklarade vad som skulle hända under dagen och sedan satte hon en kanyl i min arm där dem skulle spruta in de lugnande senare. Sedan fick jag sätta mig i väntrummet och vänta på doktor Per. När Per ropade upp mig gick vi till hans kontor och jag fick dra hela historien. Han tyckte att det lät som IBS men eftersom jag kan vakna av magvärk på nätterna (något som inte är typiskt på IBS) så måste dem kolla upp mig lite extra.
Efter det gick vi till en annan sal där jag fick ta av mig byxorna och lägga mig på rygg på en brits. Per gav mig det lugnande och sedan minns jag inte så mycket mer. Jag minns inte att dem vända på mig, och jag minns ingenting av ingreppet och jag minns inte hur lång tid det tog. Så det måste ha varit rätt starka grejjer för jag måste ha somnat. Jag minns dock att jag vaknade till och såg hur jag såg ut innuti på tvskärmen som stod vid britsen. Pär tog en biopsi på insidan av tarmen.
Sedan hjälpte sköterskan som fanns med under ingreppet mig till ett annat rum där jag fick kvickna till. Det kändes lite spännande, så hon fick stödja mig så att jag inte skulle falla omkull. Pär sa att allt såg fint ut. Men han vill ändå göra en gastroskopi, så att dem kan utesluta celiaki och magsår en gång för alla.

Så det ser ut som om det blir ett till besök på mag/tarm.

Idag har jag också adventspyntat lite. Hängt upp gardiner i vardagsrummet och lagt på dukar i kök & vardagsrum. Har ställt fram ljusstakar också. Men det fattas en, så måste köpa en på fredag + julgardiner till köket + 2 julstjärnor (blomman).

CIAO!

1 kommentar:

  1. IBS har jag funderat på om jag kan ha också. Jag har fått väldiga problem med magen de senaste åren nämligen. Måste släpa mig iväg till vårdcentralen snart!

    Vad bra att det gick bra i alla fall. Hoppas de får rätsida på vad det är!

    SvaraRadera