lördag 20 november 2010

sicko

Här sitter jag med snorig näsa och kli i halsen, håller jag på att bli sjuk tro? Antingen är det den obligatoriska förkylningen eller någon ny spännande allergi, det återstår att se så stay tuned!

Julen närmar sig nu med stormsteg och om en endaste liten vecka är det dags att plocka fram elljusstakar och att hänga upp adventstjärnorna. Adventsljusstaken kommer också att plockas fram, och lite julgardiner och juldukar kommer att få pryda mitt (och Martins) hem. Tomtar och troll får ligga gömda i 2 veckor till.

*prosit*

Igår var jag på spabehandling på dermaschool i Kalmar. Först fick jag hoppa upp och lägga mig bekvämt på britsen som dagen till ära var utrustad med värmedyna, varmt och gott. Lovisa skrubbade mig med en helkroppspeeling, efter att ha duschat bort peelingen smörjde hon in hela kroppen med alginpackning, grön och fin. Sedan lindade hon in mig som en liten korv. Medans jag låg där och hade det varmt och gutt så rengjorde och peelade hon mitt ansikte och sedan fick jag en 20 minuter lång skalpmassage. Härligt! Efter det fick jag gå och duscha av mig den gröna sörjan, lukten påminnde lite grann om svamp. Och sedan blev jag insmord från kropp till tå!
Riktigt skönt var det, speciellt som det blåste storm utanför.

Tidigare på dagen fick jag ett samtal från en sköterska på mag/tarm i kalmar som ville att jag skulle komma in på måndag för en Sigmoideoskopi, alltså en undersökning där man går in med en kamera via ändtarmen. Jag tackade motvilligt ja med villkoret att jag ville bli nedsövd. Sköterskan sa att dem inte söver ner patienter för så små ingrepp men att jag kunde få lugnande. Ja tack!
Helgen får gärna vara lång, och jag hoppar gärna över måndagen helt och hållet.

Nu till någonting positivt. Enligt yr.se så kommer det att snöa i Mönsterås tors, fre, lör, sön och måndag. Så det ser ut som om det blir en vit vinter även i år, och ännu bättre en vit första advent :)

Så på fredag blir det adventsshopping och julklappsshopping. FUN!

CIAO!

1 kommentar:

  1. Det kommer gå bra! Berätta en extra gång för den som ska göra ingreppet att du är nervös, så att den vet att den ska vara lite extra lugn och fin mot dig bara!

    SvaraRadera